وبلاگ

برای خودرو شما روکش چرم مناسب تر است یا پارچه ای؟

برای خودرو شما روکش چرم مناسب تر است یا پارچه ای؟

برای خودرو شما روکش چرم مناسب تر است یا پارچه ای؟ پاسخ این سوال گاهی دشوار است اما انتخاب بین چرم یا پارچه ممکن است سلیقه ای باشد اما مهم ترین ویژگی های برای انتخاب درست؛  دوام، نیاز به مراقبت، ظاهر، راحتی و هزینه است. به احتمال زیاد، شما برای سالیان متمادی هر روز از صندلی خود استفاده خواهید کرد، بنابراین یک تصمیم درست می تواند سالها راحتی شما را تضمین کند. برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسیی برای خودروی خود داشته ، با ما در این مقاله از دیریلیش همراه باشید.

چرم های آلکانترا

این نوع چرم که از نوع چرم های مصنوعی است ساخت کشور ایتالیا می باشد و از با کیفیت ترین الیاف ساخته شده است که با کاهش معایب چرمهای مصنوعی، ظاهر و طول عمری مشابه چرم طبیعی دارد که بسیاری از خودروهای مطرح جهانی از این چرم در تودوزی خودروهای خود استفاده می کنند. مجموعه دیریلیش ایران تنها وارد کننده و توزیع کننده این چرم در ایران است که برای خرید آن میتوانید از سایت دیریلیش و یا تماس با کارشناسان ما اقدام نمائید.

روکش‌های ترکیبی پارچه و چرم

نوعی رویکرد عالی برای معضل پارچه در مقابل چرم وجود دارد، و آن در صندلی های ترکیبی است. قسمت بیرونی که معمولاً پس از سال ها ورود و خروج بیشترین آسیب را می بیند، معمولاً با چرم مقاوم پوشانده می شود، در حالی که وسط یا قسمتی که در آن نشسته اید با پارچه پوشانده شده است. این نوع ساخت اطمینان حاصل می کند که مزایای راحتی پارچه را حفظ می کند و در عین حال دوام را با پنل های چرمی با قرار دادن در جای مناسب تضمین می کند.

چرم فابریک بی ام و
رنگ روکش صندلی خودرو را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو به نظر شما بستگی دارد، اما در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا انتخابی اصولی و ساده‌تر داشته باشید. باید بگوییم رنگ بدنه خودرو و رنگ داخل کابین خودرو از عواملی هستند که در انتخاب رنگ روکش صندلی تأثیر گذار هستند، بنابراین با استفاده از آن‌ها می‌توانید انتخاب‌های خوبی را انجام دهید.

ــ رنگ همسان: یکی از ساده‌ترین روش‌ها استفاده از رنگ‌های همسان می‌باشد، به این صورت که رنگ صندلی را با رنگ بدنه یا رنگ کابین خودرو هماهنگ می‌کنیم. شاید این روش ساده باشد، اما در تمامی موارد صحیح نمی‌باشد، مثلاً این روش در خودرو‌هایی با رنگ قرمز در اکثر موارد کاربرد چندانی ندارد و یا حداقل باید با رنگ‌های دیگری مانند مشکی ترکیب گردد تا جلوه بهتری پیدا کند.

ــ رنگ متضاد: روش بعدی استفاده از تضاد می‌باشد در این روش شما با استفاده از رنگ‌های متضاد می‌توانید روکش مناسب را انتخاب کنید، به عنوان مثال شما خودرویی با رنگ مشکی دارید، هر چند استفاده از رنگ مشکی برای خودرو شما می‌تواند مناسب باشد، اما می‌توان با استفاده از رنگ قرمز جلوه بهتری به خودرو شما داد، همچنین می‌توانید از ترکیب این دو رنگ که بار‌ها ثابت شده است ترکیب برنده‌ای است استفاده کنید.

ــ طرح روکش: به خاطر داشته باشید که طرح پارچه یا چرم نیز مهم می‌باشد، استفاده از طرح‌های شلوغ برای خودرو‌های رسمی پیشنهاد نمی‌شود، شاید استفاده از طرح‌های شلوغ یا در سایز بزرگ برای خودرو‌های اسپرت مناسب باشد، اما به طور مثال استفاده از این طرح‌های برای روکش صندلی خودرو‌های دولتی یا شرکتی مناسب نمی‌باشد.

ــ اقیلم را در نظر بگیرید: اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که همیشه با نور خورشید سر و کار دارید پس به شما توصیه می‌کنیم اصلاً و ابداً سراغ روکش‌های تیره رنگ نروید، همان طور که احتمالاً می‌دانید رنگ‌های تیره قابلیت جذب نور بیشتر و ذخیره گرمای بیشتری دارند، پس اگر از در مناطق گرم یا با نور خورشید شدید زندگی می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم از رنگ‌های روشن برای روکش صندلی استفاده کنید.

ــ شغل خود را در نظر بگیرید: نکته بعدی شغل شما می‌باشد که عاملی تعیین کننده در انتخاب رنگ می‌باشد، اگر خودرو شما شخصی است و نگرانی از بابت رفت و آمد در خودرو و تمیز نگه داشتن آن ندارید پس شما قادر به انتخاب انواع رنگ‌ها هستید، اما اگر به طور مثال شغل شما راننده تاکسی می‌باشد، استفاده از رنگ‌های روشن برای شما در آینده نزدیک دردسر ساز خواهد شد و مجبور به تمیز کردن روزانه خودرو خواهید شد، پس شغل شما رابطه مستقیمی با انتخاب رنگ و حتی جنس روکش صندلی دارد که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت.

نتیجه گیری

هر خریدار معیارهای متفاوتی برای ظاهر و حس فضای داخلی خودروی خود دارد. فضای داخلی چرمی، در عین گران بودن، عمق خوبی به فضای داخلی می بخشد که پارچه نمی تواند همچین حسی را القا کند. اگرچه، فضای داخلی پارچه‌ای نیز می‌تواند با الگوهایی در اندازه‌های متفاوت حسی منحصربه‌فرد ایجاد کند. درکل انتخاب بین چرم و پارچه بستگی به انتظارات شما از اتاق داخل خودرو دارد، فضایی لوکس و زیبا یا راحت و شیک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 15 =