وبلاگ

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

چرم مخصوص فرمان اتومبیل موجب جذابیت بیشتر نمای داخلی خودرو می شود. برخی از خودروسازان برای جلب نظر مشتریان در قسمت های داخلی محصولات خود از چرم استفاده می کنند. یکی از این قسمت ها، فرمان خودرو می باشد. فرمان خودرو قسمتی است که دستان راننده در طول رانندگی با آن در تماس است.

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

به همین علت در معرض فرسایش و پوسته پوسته شدن قرار دارد. خودروسازان معتبر دنیا در تولید محصولات خود از مواد اولیه با کیفیت استفاده می کنند. معمولا جنس فرمان و داشبورد محصولات این شرکت ها از یک نوع پلاستیک فوم فشرده می باشد. اما در مورد خودروهای تولید داخل، چنین اتفاقی نمی افتد. فرمان اتومبیل هایی که در کشور تولید می شوند، از یک نوع پلاستیک سفت و خشک می باشد. این امر باعث شده تا بسیاری از رانندگان برای مراقبت از فرمان و دست های خود، از روکش فرمان استفاده کنند. با کمک این روکش ها، دست رانندگان بر روی فرمان لیز نمی خورند. نقش این روکش ها زمانی پر رنگ تر می شود که افراد در مناطق گرم و مرطوب رانندگی می کنند. روکش فرمان در زیبایی و نظافت آن تاثیر زیادی دارد. انواع مختلفی از روکش ها وجود دارند که در بین آنها، روکش های چرمی طرفداران زیادی دارند. مدل های مختلف چرم فرمان اتومبیل شامل روکش فرمان چرم سوزنی، ورنی، چرم ویکتور، روکش فرمان چرم طبیعی یا گاوی، پوست ماری و … می شوند. استفاده از چرم برای روکش فرمان اتومبیل باعث افزایش طول عمر فرمان می شود. تنوع مدل های آن موجب شده تا با هر نوع سلیقه ای سازگار باشد.

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

چه نوع چرمی برای فرمان اتومبیل مناسب است؟

چرم مناسب برای فرمان اتومبیل چرم گاوی، بز، شتر و … می باشد. چرم گاوی از نظر استحکام بهتر از بقیه است. در مواردی که ضخامت فرمان خودرو زیاد باشد، می توان از چرم بز استفاده کرد. در این صورت، حجم و ضخامت فرمان به واسطه ی استفاده از روکش بیشتر نمی شود. ضمن اینکه چرم بز نازک تر است و قیمت پایین تری دارد. گزینه ی دیگری که می توان برای فرمان اتومبیل از آن استفاده کرد، چرم شتر است. تنوع رنگ و طرح این نوع چرم باعث شده است تا مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. البته باید به قیمت بالاتر آن هم توجه داشت. در هر صورت چرمی که برای فرمان اتومبیل به کار می رود باید شیار و برجستگی داشته باشد. در غیر این صورت، تعریق دست ها موجب لیز خوردن آنها می شود. استفاده از چرم اشبالت یا جیر برای فرمان ماشین توصیه نمی شود. به این علت که در اثر تماس با رطوبت دست، به سرعت چروک می شود و بوی بدی می دهد.

مزایای استفاده از چرم مخصوص فرمان اتومبیل

روکش چرمی دور فرمان خودرو می تواند از لیز خوردن دست ها روی فرمان جلوگیری کند. ضمن اینکه مانع از آسیب دیدگی فرمان خودرو در برابر تعریق دست و نور مستقیم خورشید می شود. چرم مخصوص فرمان خودرو نقش مهمی در زیبایی ظاهری دکوراسیون داخلی دارد و به راحتی می توان آن را تمیز کرد. بسیاری از افراد جوان برای شیک و اسپرت کردن ظاهر خودروی خود از روکش های چرمی استفاده می کنند.

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

چرم مخصوص فرمان اتومبیل

نکات مهم در نگهداری از چرم مخصوص فرمان اتومبیل

1- استفاده از واکس های مخصوص برای افزایش ماندگاری چرم
2- تمیز کردن چرم مخصوص فرمان اتومبیل به صورت هفتگی
3- استفاده از جلا دهنده ها
4- اجتناب از تماس اشیای نوک تیز با چرم فرمان خودرو
5- مالیدن روغن بر روی چرم فرمان برای جلوگیری از ترک خوردن آن
6- استفاده از لوسیون های نگهداری برای چرم هایی که کمی پوسته پوسته شده اند.
7- استفاده از پوشش های آبگریز

سخن پایانی

چرم مخصوص فرمان اتومبیل نقش مهمی در زیبایی خودرو دارد. جنس مرغوب آن باعث می شود تا برای مدت طولانی تری عمر کند. در انتخاب آن باید علاوه بر کیفیت به رنگ داخل اتومبیل هم توجه نمود. هماهنگی بین آنها می تواند بر جذابیت های خودروی شما بیفزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =